Αδιόριστοι προκηρύξεων παλαιότερων ετών

working-class-joes

του Γιώργη Χρονάκη*

Υπάρχει ένα, κατά τη γνώμη μου, σοβαρό θέμα με την εκκρεμότητα που υπάρχει σε αρκετούς φορείς του δημοσίου, μετά από προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού που έγιναν κατά τη διετία 2008 – 2009. Η εκκρεμότητα οφείλεται στα νομοθετικά μέτρα που πάρθηκαν μετά το Μάρτιο του 2010 [Αναφέρομαι κυρίως στους Ν. 3833/2010 (άρθρα 10 & 11), Ν. 3986/2011 (παρ. 1 & 2 άρθρου 37), καθώς και στις σχετικές ΚΥΑ και εγκυκλίους], με τα οποία έγινε αναστολή των προσλήψεων.

 Αποτέλεσμα των παραπάνω μέτρων είναι να μένουν σε πολλούς φορείς του δημοσίου κενές θέσεις για τις οποίες έχουν δημοσιευτεί οι πίνακες διοριστέων και να κρατούνται σε ανεργία ή ομηρία εκατοντάδες άνθρωποι, που υπό άλλες συνθήκες τώρα θα ήταν συνάδελφοί μας. Αρκετοί μάλιστα από αυτούς εργάζονται με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, βάσει των προσωρινών αποτελεσμάτων που εξέδωσαν οι φορείς που προκήρυξαν τις θέσεις.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για τους δήμους του νομού Ηρακλείου και τα νομικά τους πρόσωπα (είναι πιθανό να υπάρχουν πολύ μικρές μόνο αποκλίσεις), που παρουσιάζουν την εξής εικόνα:

•σε εκκρεμότητα από τις προκηρύξεις του 2008 είναι 28 θέσεις (+1 από το 2007!)

•σε εκκρεμότητα από τις προκηρύξεις του 2009 είναι 225 θέσεις

•με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μετά τα προσωρινά αποτελέσματα διαφόρων προκηρύξεων εργάζονται ήδη 145 άτομα

Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο η μόνιμη επωδός των 2 αρμόδιων υπουργείων (Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης) στα ερωτήματα των ενδιαφερομένων, ήταν ότι «αναμένεται η απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με την οποία θα κατανέμονται οι θέσεις ανά υπηρεσία και φορέα, σύμφωνα και με τις προβλέψεις που ορίζουν ότι θα υπάρξει σταδιακή απορρόφηση των επιτυχόντων μέχρι το 2015 με βάση την αναλογία 1:5».

Μετά την ψήφιση του ν. 4093/12 και την έκδοση των εγκυκλίων 26188/15.11.2012 από το ΥΔΜΗΔ & 6315/15.02.2013 από το Υπ. Εσωτερικών, διευκρινίστηκε ότι:

1.Η ισχύς των πινάκων διοριστέων που θα εκδίδονται στο εξής περιορίζεται στα 3 έτη από τη δημοσίευση του ς στο ΦΕΚ – άρα οι πίνακες διοριστέων των παλιών προκηρύξεων εξακολουθούν να ισχύουν (σύμφωνα με την αρχική διατύπωση του ν. 2190/94)

2.Οι προσλήψεις ΥΕ & ΔΕ αναστέλλονται μέχρι το τέλος του 2016

3.Οι προσλήψεις ΠΕ & ΤΕ παραμένουν στα γνωστά (δηλ. 1:5 και αφού εκδοθεί απόφαση κατανομής από τον Υπουργό  ΔΜΗΔ)

4.Οι προσλήψεις σε νησιώτικους δήμους εξαιρούνται από τον περιορισμό προσλήψεων

(Αν δεν κάνω λάθος οι όποιες αποφάσεις κατανομής έχουν βγει μέχρι τώρα αφορούσαν ορισμένες μόνο κατηγορίες προσωπικού: π.χ. προσωπικό νοσηλευτικών ιδρυμάτων, εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί).

Τελευταία (Μάιος 2013), με αφορμή απάντηση του Μανιτάκη σε ερώτηση του βουλευτή Βασ. Οικονόμου  έγινε λόγος για πρόθεση προσλήψεων από τη «δεξαμενή» των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, σε αντικατάσταση όσων θα απολύονται, με την αναλογία 1:1. Ακόμα κι αυτό (χωρίς να μπαίνω στη λογική αποδοχής απολύσεων με «καρότο» τις «αντικαταστάσεις») μπορεί να είναι μόνο επικοινωνιακό τρυκ, αφού για παράδειγμα, με βάση τα προηγούμενα, στους ΟΤΑ δεν μπορεί να γίνουν προσλήψεις από τις κατηγορίες ΥΕ & ΔΕ μέχρι 31/12/2016!

Δεν ξέρω αν μπορεί να υπάρξει από το συνδικαλιστικό κίνημα άλλη θέση πέρα από το να «ξεπαγώσουν» άμεσα όλες οι θέσεις για τις οποίες έχουν δημοσιευτεί οι πίνακες διοριστέων, χωρίς σύνδεσή τους με τις απολύσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση και χωρίς να απολυθεί κανείς από τους συμβασιούχους εκείνους που υπηρετούν με βάση τα προσωρινά αποτελέσματα και δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες διοριστέων, έως ότου εκδοθούν οι ατομικές πράξεις διορισμού για τους επιτυχόντες. Νομίζω ότι το συνδικαλιστικό κίνημα έχει ελάχιστη υποχρέωση να προβάλει ιδιαίτερα τους ακραίους παραλογισμούς και αντιφάσεις που υπάρχουν στα μνημονιακά μέτρα και να υπερασπίσει τις ομάδες εκείνες που, στερούμενες συνδικαλιστική κάλυψη, είναι εκ των πραγμάτων ασθενέστερες.

Ηράκλειο 9/6/2013

*Ο Γιώργης Χρονάκης είναι συνδικαλιστιστής στους ΟΤΑ νομού Ηρακλείου Κρήτης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ